10 aprilie 2012

Pască cu brânză de vaci

   Cum in curand va fi sarbatoarea Invierii Domnului, m-am gandit sa scriu o retea de pasca cu branza de vaci foarte usoara - parere personala.
Pentru cei care doresc un blat subtire si delicios la pasca va recomand aceasta reteta.
   Fotografia este facuta anul trecut si nu e prea reusita. Pascutele au fost insa super, parerea fetitei mele cele mari :)
Pentru blatul a doua pascute aveti nevoie de:
- 4 galbenusuri
- 6 lg smantana
- 200gr. zahar
- esenta vanilie
- putina sare
- 1/2 pliculet praf copt stins cu lamaie (otet)
- faina cat cuprinde (trebuie sa obtineti un aluat moale.... faina in exces aspreste blatul).
Amestecati toate aceste ingrediente si frantatati pana ce obtineti un aluat moale, care se desprinde de pe maini cu usurinta... ca cel de la cornulete.
Pentru crema de branza de vaci aveti nevoie de:
- 1kg branza vaci (nu prea moale)... eu folosesc mai multa branza de vaci de obicei pentru ce cea mai buna parte din pascuta este ... branza :). Puteti folosi insa si mai putin: 600gr branza.
- 2 pahare zahar
- 4 oua intregi
- esenta vanilie (puteti folosi chiar doua fiole de esenta si putina coaja de portocala rasa fin )
- 2 pliculete zahar vanilat
- putina sare
- 100gr stafide (acestea trebuie inmuiate in lapte 15 minute si apoi adaugate in umplutura de branza)
- 5-8 lg faina
- 50gr unt (margarina)
Toate acestea se mixeaza la viteza mica a mixerului pana obtineti o crema consistenta. Puteti sa mai adaugati 2-3 linguri faina daca aveti impresia ca e prea moale compozitia. Depinde si cat de tare e branza de vaci pe care o folositi. 
Se incalzeste cuptorul la 220 grade.
Aluatul se imparte in 2 bucati (sau 3 daca folositi tavi micute).
Eu folosesc tavi din aluminiu deoarece pot felia pasca fara probleme la sfarsit. 
Se fac foile si se intind in tavile unse cu putin unt sau margarina.  Pasatrati putin aluat pentru a putea face o coronita subtire de jur imprejurul pascutei.
Turnati apoi umplutura de branza. Ungeti pasca cu ou batut cu putin lapte. Eu am pus deasupra stafide moi . Presarati cate un pliculet de zahar vanilat deasupra.
Se tin la cuptor ~ 35 minute. Sincer eu nu urmaresc exact cat tin prajiturile la cuptor. 
Pasca trebuie sa se rumeneasca pe parti, iar pentru crema faceti testul cu scobitoarea. Dupa ce se raceste branza se mai intareste putin, asa ca nu trebuie sa o tineti pasca in exces la cuptor pana nu se mai prinde de scobitoare.
Sper sa va iasa si voua o pascuta delicioasa. Eu astept cu nerabdare sa le pregatesc.
Sa aveti sarbatori cu liniste, sanatate si sa fiti buni.





2 comentarii: