01 august 2012

Batoane cu cereale

Cum azi începe postul Adormirii Maicii Domnului am crezut de cuviință să scriu o rețetă de post. Urmează și  perioadă destul de agitată pentru mine,  în care voi avea nevoie de multă energie și nu voi mai avea acces la bucătărie. Binecunoscutele batoane cu cereale și fructe uscate mi s-au părut soluția potrivită.


Am citit mai mult de 20 de rețete despre energizantele batoane cu cereale și am ajuns la concluzia că poți jongla cu ingredientele. Le poți pregăti cu cerealele și fructele uscate preferate. Eu am adăugat mai multe migdale și stafide. Alții pot pune mai multe curmale sau fistic. Depinde de gustul fiecăruia.

Pentru a obține 12 batoane cu cereale am folosit:
    - 300 g cereale oatmeal cu aromă de scorțișoară și măr (Quaker's Instant Oatmeal)
    - 100 g margarina
    - 8 linguri zahăr brun
    - 2 lingurițe  susan
    - 5 cubulețe rahat
    - 150 g stafide
    - 2 linguri miere 
    - 10 prune uscate (moi)
    - 6 curmale
    - 20 buc fistic
    - 150 g migdale prăjite

Am topit zahărul cu margarina la foc mic. Se adăugă apoi mierea și se omogenizează bine.
Am tăiat prunele, rahatul și curmalele bucăți mici și le-am amestecat cu cerealele, susanul, stafidele, migdalele și fisticul m.mărunțit. Se toarnă peste ele compoziția obținută din zahăr, margarină și miere. Am amestecat toate ingredientele și am obținut o compoziție puțin "lipicioasă"

Cuptorul se preîncălzește la 180 grade. Se pune în tavă hârtie de copt și se presează foarte bine compoziția. Trebuie să aibă grosimea unui deget pentru a nu fi prea uscate după coacere. Se coc la foc mic aproximativ 25 minute. Se taie imediat ce sunt gata în formă dreptunghiulară. Nu au ieșit foarte aspectuoase dar sunt foarte bune. Mi-au dat ceva bătăi de cap căci le-am tăiat după vreo 10 minute. Trebuie ținute într-o cutie pentru a nu se întări foarte tare. Eu le-am pus în folie de aluminiu li apoi în câte o punguliță cu zip.

Concluzia e că sunt ușor de făcut, ideale la o cafea sau pentru pauzele de la birou, binevenite în perioada postului cât și pentru pachețelul copilului.

În ultimii doi ani eu am cumpărat batoane cu cereale, cu ciocolată sau caramel. A trebuit însă mereu să am grijă să nu aibă  alune sau migdale deoarece școala unde a mers fetița mea mai mare avea politica "no nuts". Fiind vacanță acum, am scăpat de asemenea griji.
Mereu am spus că  batoanele cu cereale sunt mai gustoase și mai bune din supermarket. De astăzi le voi pregăti acasă. Trebuie să încercați și voi și vă veți convinge. 

Să aveți un post folositor și liniștit. 

18 comentarii:

  1. Ti-au iesit foarte bine!
    Sunt perfecte pentru o gustarica!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur ca iti plac. Chiar mi-au prins bine. Trebuia sa fac portie dubla :)

      Ștergere
  2. Batoanele sunt excelente, foarte sanatoase si chiar daca au un pic de zahar sau ciocolata in ele, se folosesc si in curele de slabire. Ti-au iesit super!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ar prinde bine o cura de slabire :) Multumesc de apreciere Oana.

      Ștergere
  3. Sa te ajute Doamne-Doamne si sa ai un post binecuvintat... Pupici si plec cu un batonas ca sa-l servesc linga cafea...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sunt super cu cafea. Si voi sa veti parte de tot ce e mai bun. Pup

      Ștergere
  4. Uite cine a fost harnica si a facut mancare de post! Eu inca n-am incercat batoane, dar urmeaza in curand. Arata tare bine! Pup

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Poti inlocui doar micul dejul cu aceste batoane. Tarta ta cu afine e un desert de post super. Batoanele sunt insa foarte practice atunci cand calatoresti si se nimereste si perioada postului. Pup

      Ștergere
  5. Tot am vrut sa incerc si eu, dar inca nu am facut-o . Retin reteta ta , te pup.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sunt sigura ca-ti vor iesi minunat si tie. eu vreau sa incerc cat de curand minuantele tale tarte. Grozav ti-au iesit.

      Ștergere
  6. Răspunsuri
    1. Ma bucur ca ti-au placut. Inghetata ta cu ciocolata imi face cu ochiul. Pup

      Ștergere
  7. Veyi ca ai o leapsa la mine pe blog.

    RăspundețiȘtergere
  8. ador batoanele de cereale,cred ca cele facte in casa sant minunate,nu am facut inca dar am sa incerc si eu

    RăspundețiȘtergere
  9. imi salvez si eu reteta si cu prima ocazie neaparat o voi incerca!

    RăspundețiȘtergere
  10. Imi place mult tarta ta cu mure. Batoanele merg bine dimineata. Nu sunt un desert in sine doar ca sunt foarte bune si practice atunci cand esti in calatorii.

    RăspundețiȘtergere