08 iunie 2012

Chocolate Cheesecake


          Vă invit la o felie de cheesecake cu ciocolată. Probabil mulți dintre voi adoră acest desert și l-au pregătit de multe ori. Alții îl descoperă acum. Eu fac prima dată acest desert, până acum doar cumpărându-l. Am optat pentru varianta cu ciocolată, aceasta fiind preferata soțului meu, pentru a cărui zi de naștere am făcut acest tort. 

   

Am adaptat tot ceea ce citisem despre chocolate cheesecake pentru a obține un tort aniversar. Rezultatul a fost peste așteptări. Sunt curioasă cum îmi va ieși cheesecake cu topping de căpșuni. Și cum va urma altă aniversare în familie, îl voi face cât de curând.

INGREDIENTE BAZĂ
- 300 grame biscuiți Oreo (sau cu cacao)
- 100 grame unt nesărat

INGREDIENTE CREMĂ
- 3 pachete de 250gr brânză Philadephia  
- 300 grame smântână (14%)
- 4 ouă
- 200 grame ciocolată neagră
- 300 grame zahăr
- 3 linguri făină
- 2 linguri esență rom
- 2 linguri esență vanilie
- puțină sare
Sfărâmați biscuiții cât mai mărunt.Topiți untul și amestecați-l bine cu biscuiții. 
Folosiți o tavă cu fund detașabil. Puneți hârtie de copt și ungeți-o cu puțin unt.Așezați blatul obținut  presându-l bine cu mana. Puneți-l apoi în frigider până pregătiți crema.
Cuptorul trebuie să fie preîncălzit la 280 grade C.
Brânza Philadephia  trebuie să fie la temperatura camerei. Mixați-o într-un bol până devine cremoasă. Adăugați zahărul și mixați încă 5 minute. Adăugați apoi smântâna și câte un ou, omogenizând  bine compoziția după fiecare ou adăugat. Puneți apoi esența de vanilie și rom și cele două linguri de făină.
Topiți ciocolata la cuptorul microunde sau pe baie de aburi. Adăugați-o la sfârșit în cremă și mixați iarăși până la omogenizarea completă.
Scoateți tava de tort din frigider și turnați crema peste ea. Puneți folie de aluminiu de jur împrejurul tăvii de copt și băgați cheesecake-ul la cuptor pentru 35-40 minute. Primele 20 minute la 280grade C, apoi la 220grade C. Este gata atunci când centrul prăjiturii tremură foarte puțin. După ce se răcește se va întări. Nu e bine să nu o țineți prea mult la cuptor, deoarece nu va mai fi așa cremoasă. 

După ce se răcește complet puneți chocolate cheesecake la frigider pentru minim 4 ore. Fiind un tort aniversar, l-am ornat cu cireșe confiate, frișcă și mult caramel.

Sper că v-am făcut poftă și că îl veți încerca și voi.



10 comentarii:

  1. Daca-i vorba de ciocolata,atunci vreau si eu.Ador ciocolata.
    Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  2. Cheesecake niciodata nu pot spune nu...delicios

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur ca ti-a placut. Tu faci atatea buantati! Mai am multe de invatat in ale "dulcegariilor"

      Ștergere
  3. Oooo, cheesecake-ul e mereu in topul preferintelor mele, iar daca ai pus si ciocolata in el, atunci eu vreau portie dubla!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu mare placere. Cheesecake-ul tau cred ca e mai delicios. Tind sa cred ca cel cu topping de fructe e mai bun.

      Ștergere
  4. Ador cheesecke-urile , in orice combinatie . Fac des , dar inca nu am facut cu ciocolata . Chiar trebuie sa incerc si asa !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu nu sunt mare fan ciocolata. Ma conformez insa la dorintele copiilor mei :)Torturile tale sunt super.

      Ștergere
  5. Mamma mia, ce bine arata si ce-as minca si eu o feliuta... hmmm, buna, buna... Multumesc de vizita, Carol ! Te-am trecut in listuta mea la "urmarire generala"... Pupici si o zi buna !

    RăspundețiȘtergere
  6. Multumesc de vizita Daniela. Tocmai am facut "inghetata pe bat" cu pepene rosu. Ai idei super. Eu nu reusesc sa mai postez nimic momentan desi fac dulciuri aproape zilnic. Ma bucur sa vad bunatatile pe care le faceti voi. Pup.

    RăspundețiȘtergere